Es limita el màrqueting promocional a incrementar les vendes de manera puntual i termini curt?
Seria sense tenir en compte els objectius reals que la majoria dels clients quan es dirigeixen a les agències de comunicació: fidelitzar els clients, eliminar frens relacionats a l’ús del producte, crear proximitat i sentiment de pertinença … Reptes que ha d’acceptar el màrqueting promocional amb l’ajuda del màrqueting relacional.
En efecte, les evolucions recents del comportament dels consumidors impliquen una nova reflexió i ús del màrqueting promocional per restaurar la confiança i la proximitat, en resum crear un vincle privilegiat entre el producte i el consumidor.
És a dir, el màrqueting relacional ajuda a les grans marques amenaçades per l’èxit del Hard discount i del No-logo. El diari francès “Le Monde” declarava al gener 2005: “les marques ja no tenen èxit” …
Què és el màrqueting relacional?
El camp de predilecció del màrqueting és Internet, per descomptat, i serveix per donar consells, fomentar la compra, etc. Així veiem com creixen les pàgines Webs de marques com Danone, Nestlé … presentacions de les seves gammes de productes, sistemes de newsletters, o blogs informatius sobre l’alimentació, la salut, etc.
Una altra tècnica és muntar programes televisius sobre temes relacionats amb la seva marca: com per exemple el programa “Guapa i Zen” de Yves Rocher que presenta un consell diari de bellesa a la televisió o el patrocinis, etc.
El màrqueting relacional i el promocional són complementaris!
El màrqueting promocional només pot generar trànsit i crear experiències en fer sentir, provar i vivre un producte (gràcies al màrqueting de carrer i distribució de mostres per exemple)
A tall de conclusió: les operacions promocionals innovadores i competitives són crucials però sempre respectant el consumidor amb la finalitat de crear una relació duradora. I la interacció en el màrqueting relacional és primordial i es pot generar amb la creació de blocs, i espais oberts a la discussió etc