Article escrit per Jesús Lopez de el blog del Marketing
“Els programes de màrqueting es solen realitzar per grans experts contractats per a les empreses, però solen caure en errors comuns. Els principals errors de màrqueting que més es donen en el món empresarial són:
1.-Donar-li a la publicitat el pes que té.
No podem descuidar res a l’hora de realitzar una campanya publicitària. Hem de saber amb precisió quins són els destinataris i que pot ser l’impacte d’aquesta. Al contrari ens podem veure desbordats.
2 .- Per tant un altre dels errors és no dur a terme un correcte estudi de mercat.
3 .- Extensió de marca.
Diverses empreses tendeixen a la massificació d’una marca usant per a tot tipus de productes. De tal manera que el possible error d’un producte faci caure les vendes de tota la marca.
4 .- No renovar-se.
Gairebé la totalitat dels productes tenen un cicle de vida, intenta actualitzar-los o renovar-los. No deixis morir els teus productes mentre el món canvia i la competència et guanya terreny.
5.-Oblidar dels clients.
Ens solem centrar en els clients potencials i ens oblidem dels que en realitat van a comprar aquests productes que són les persones del carrer. És tan important tenir cura dels encarregats de la distribució del producte com als veritables receptors d’aquest.
6.-Disseny equivocat.
Una caiguda de vendes pot ser degut a la decisió en el disseny. Intenta comprovar-ho per mitjà d’estudis de mercat com enquestes.
7.-Error de distribució.
És important estar allà on el teu producte sigui acceptat i per descomptat on estigui la competència allà ha d’estar el teu producte.
8.-Errors en el llenguatge.
En aquest últim error solen caure diverses i grans empreses. Es tracta de no modificar el seu lema quan s’expandeixen a l’estranger. Un exemple d’aquest error és una empresa multinacional que s’expandeix a Brasil i en traduir literalment el seu lema aquest és ofensiu contra la població nativa. abans de traduir un lema és necessari informar-te sobre si pot causar algun tipus de conflicte amb la població. “